czwartek, 12 listopada 2015

Pieniny: Sokolica- Zamkowa Góra- Trzy Korony

Data: kwiecień 2014 roku
Trasa: Krościenko nad Dunajcem (szlak zielony) - Czertezik (szlak niebieski) - Sokolica (szlak niebieski) - Zamkowa Góra (szlak niebieski) - Trzy Korony (szlak niebieski)- Przełęcz Szopka (szlak żółty)- Krościenko nad Dunajcem

Nasza pierwsza pierwsza wspólna wycieczka w pasmo Pienin Właściwych. Do Krościenka nad Dunajcem przyjeżdżamy w piątek. Mamy zarezerwowany nocleg, do którego się od razu udajemy.

Sobota- to dzień naszej długiej pienińskiej wycieczki. Z Krościenka kierujemy się zielonym i żółtym szlakiem w stronę Sokolicy. Już po chwili odsłaniają się piękne widoki.

Panorama na Krościenko nad Dunajcem

Kierujemy się dalej w las. Mijamy krzyż z napisem "Zanim pójdziesz dalej, w tym miejscu podziękuj Bogu, za to, że masz oczy". Po chwili dochodzimy do rozwidlenia szlaków. Kierujemy się dalej szlakiem zielonym. Po pewnym czasie dochodzimy do Czertezika, z którego rozpościerają się piękne widoki na Przełom Dunajca. Robimy zdjęcia i chwilkę odpoczynku.

Czertezik

Dalej kierujemy się w stronę Sokolicy zielonym szlakiem. Później zielony szlak łączy się z niebieskim. Dość szybko wychodzimy na szczyt. Od razu witają nas piękne widoki, słynna sosna i 2 turystów. Jak miło, że nie ma tłumów. Tu robimy krótki odpoczynek.

Sokolica

Widoki z Sokolicy

Sosna na Sokolicy

Dalej kierujemy się niebieskim szlakiem, który po dłuższej chwili łączy się z żółtym. Po około 20 minutach marszu szlak niebieski odbija w stronę Zamkowej Góry, na którą się kierujemy. Po około 30 minutach dochodzimy na Górę Zamkową. Znajdują się tam ruiny Zamku Pieniny.

Góra Zamkowa- Grota świętej Kingi z jej posążkiem, postawionym tu dla upamiętnienia jej pobytu w Pieninach

Ruiny Zamku Pieniny na Górze Zamkowej

Po obejrzeniu pozostałości zamku idziemy niebieskim szlakiem przez Ostry Wierch na Trzy Korony. Podejście jest strome i męczące. Głównie idzie się przez las. Nim obejrzeliśmy się byliśmy pod budką z biletami na Trzy Korony. Do schodkach docieramy na szczyt Trzech Koron- Okrąglicę. Widoki są wspaniałe, choć trochę zamglone.

Widoki z Trzech Koron

Chwila odpoczynku na szczycie, sesja zdjęciowa i schodzimy na Przełęcz Szopka (inna nazwa Chwała Bogu). Z przełęczy żółtym szlakiem kierujemy się do Krościenka.